BASIN AÇIKLAMASI (4+4+4)
Eğitim sistemimizde, 4+4+4 metoduna geçilmesi konusunda Mecliste yaşanan antidemokratik ve dayatmacı tutum, biz hukukçularda derin endişe ve kaygıya yol açmıştır. Toplumun bütününü ilgilendiren ve gelecek kuşakların yetişmesinde en önemli rolü oynayan eğitim sisteminde köklü değişiklikler yapacak sistemin, konunun uzmanları, üniversiteler ve bilim insanlarının görüşü alınmadan Meclisten geçirilmesi üzüntü vericidir.
Gelişen teknoloji ve bilim dünyasında Devletin ve Milli Eğitimin amacı, çocuklarımızın, gençlerimizin dogmatik bilgilerle biat eden nesiller değil, tam aksine ülkesinin maddi ve manevi değerlerine sahip çıkan, hak ve hukuk bilinci gelişmiş, sorgulayan, akıl ve bilimi hedef alan çağdaş gençlerin yetişmesi olmalıdır. Eskişehir Barosu olarak zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması konusunda tam destek vermekle beraber, kesintili eğitimi öngören 4+4+4 sistemi ile ilgili çekincelerimizi kamuoyuyla paylaşmak istiyoruz.
· 4+4+4 düzenlemesi ile, eğitim Devlet politikası olmaktan çıkarılarak, bir hükümet politikasına dönüşecek ve eğitimde istikrar sağlanamayacaktır. Hükümetin zorunlu eğitimin süresini artırma bahanesiyle temel eğitimi 4+4+4 diye kademelendirerek kendi siyasal ve ideolojik amaçlarına uygun şekillendirmek istediği endişesini taşımaktayız.
· Yeni düzenlemede okul öncesi eğitimden hiç bahsedilmemiştir. Ayrıca eğitim sistemi kademelere bölünmüş ve ilk dört yıllık dönemden sonrası için örgün eğitim bir anlamda son bulacak ve yaygın eğitim başlayacaktır. İkinci kademede öğrenciye iki seçenek sunulmuştur. Dileyen öğrenci genel müfredatlı ikinci kademe okula, dileyen öğrenci ise meslek programlı ikinci kademe okula gidecektir. Henüz bütünsel gelişimini tamamlayamamış, kariyer planlamalarını yapmamış bir çocuğun meslek seçimine zorlanması kabul edilemez bir anlayıştır.
· Söz konusu düzenleme ile kız çocuklarının örgün eğitime katılması güç, çoğunlukla da imkansız hale gelecektir, eğitim hakları onarılmaz şekilde yara alacaktır. Oysa, eğitim cinsiyet farkı olmaksızın Anayasal bir haktır ve vazgeçilemez. Erken evlilikler, çocuk gelinler ve küçük yaşta çalışan çocukların sayısında artış olacağından endişe ediyoruz.
- Eğitim alanında gerçekten sorunların çözümü için bir değişiklik, yenilik yapılacaksa, bu Mecliste yaşandığı gibi kavgayla değil, bilim insanlarının, sendikaların ve eğitim örgütlerinin katılımıyla, uzlaşmayla, anlaşmayla ve eğitim sisteminin gerçek ihtiyaçları doğrultusunda yapılmalıdır.
Eskişehir Barosu olarak, 4+4+4 düzenlemesi ile, çocuklarımızın siyasi ve dinsel sömürüye araç edilmesi konusunda büyük endişe ve kaygı taşımaktayız. Hiçbir toplumsal mutakabat sağlanmadan, kavgacı, dayatmacı ve antidemokratik uygulamalarla Meclisten geçirilen eğitim sistemine karşı çıkıyoruz. Bu nedenle biz hukukçular, tüm halkımızı eğitimde yapılmak istenen köklü değişiklikler konusunda duyarlı ve bilinçli olmaya çağırıyoruz.